تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ادامه ناآرامی‌ها در فرانسه | ماکرون: بازی‌های ویدئویی و رسانه‌های اجتماعی دلیل شورش است

  • کد خبر: ۱۷۲۰۲۷
  • ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
ادامه ناآرامی‌ها در فرانسه | ماکرون: بازی‌های ویدئویی و رسانه‌های اجتماعی دلیل شورش است
در چهارمین شب اعتراضات در فرانسه به دنبال کشته شدن یک نوجوان ۱۷ ساله به دست پلیس این کشور، معترضان در شهر مارسی وارد یک فروشگاه اسلحه فروشی شدند و چندین اسلحه شکاری را غارت کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به نقل از راشا تودی، شهر مارسی فرانسه روز جمعه شاهد بدترین حرکت خشونت‌آمیز بود. طبق گزارش رسانه‌ فرانسوی BFM، دیروز معترضان وارد یک فروشگاه اسلحه فروشی در حوالی منطقه "اولد پورت" شدند و چندین "اسلحه‌های شکاری" این فروشگاه را غارت کردند.

طبق گزارش‌های به‌دست آمده، یک شخص با تفنگ ساچمه‌ای دستگیر شد و معترضان طی این غارت نتوانستند هیچ گونه مهماتی را با خود ببرند.

ادامه ناآرامی‌ها در فرانس | ماکرون: بازی‌های ویدئویی و رسانه‌های اجتماعی دلیل شورش است

طی این حادثه خشونت‌آمیز، دست کم ۸۷ تن در این شهر بازداشت شدند و پلیس فرانسه نیز گاز اشک‌آور را به سمت گروهی از جوانانی که ماسک بر روی صورت داشتند و با یورش به این فروشگاه، شیشه‌ها را شکستند و خودروها را آتش زدند، شلیک کرد.

ادامه ناآرامی‌ها در فرانس | ماکرون: بازی‌های ویدئویی و رسانه‌های اجتماعی دلیل شورش است

شهردار مارسی از دولت فرانسه خواست تا یگان‌های پلیس اضافی را جهت مقابله با خشونت و غارتگری مستقر کند.

ادامه ناآرامی‌ها در فرانس | ماکرون: بازی‌های ویدئویی و رسانه‌های اجتماعی دلیل شورش است

براساس گزارش یورو نیوز، اعتراضات در فرانسه به کشته شدن یک نوجوان ۱۷ ساله به نام نائل توسط پلیس، همچنان ادامه دارد. تداوم اعتراضات در روز جمعه باعث شد که از اواسط روز، اختلالاتی در سیستم حمل و نقل عمومی شهرهای مختلف فرانسه (از جمله در پاریس با تخریب ۱۲ اتوبوس) ایجاد شود.

به گفته مقامات حمل و نقل عمومی پاریس، اتوبوس‌ها پس از پرتاب چند کوکتل مولوتف خسارت زیادی دیدند اما به کسی آسیب نرسید. 

به این ترتیب فعالیت حدود ۲۳ خط از مجموعه ۳۵۰ خط اتوبوس پاریس روز جمعه تعطیل شد. مسیر حرکت ترامواها بسته شد و در سایر خطوط، یا خدماتی جزئی ارائه شد و یا سرویس‌دهی با تاخیرهای زیادی همراه بود. 

مقامات در شهر مارسی که دومین شهر بزرگ فرانسه محسوب می‌شود، پس از خشونت‌های اخیر تصمیم به ممنوعیت برگزاری تظاهرات عمومی گرفتند. فعالیت تمام وسایل حمل و نقل عمومی نیز در مارسی از ساعت ۱۹ روز جمعه متوقف شد. 

در بحبوحه ناآرامی‌ها در فرانسه به دنبال کشته شدن یک نوجوان ۱۷ ساله به دست پلیس این کشور، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه استدلال کرده که شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های ویدئویی به شعله‌ور کردن شورش‌ها در سرتاسر کشور کمک کرده است.

امانوئل ماکرون پس از نشست امنیتی اضطراری جهت رسیدگی به اعتراضات، تاکید کرد که یک سوم از افراد دستگیر شده طی چند شب گذشته، "جوان یا بسیار جوان" بوده‌اند و این نشان می‌دهد که اینترنت نفوذ منفی بر کودکان و نوجوانان داشه است.

وی افزود: پلتفرم‌ها و شبکه‌های اینترنتی نقش عمده‌ای در رویدادهای روزهای اخیر داشته‌اند. ما مشاهده کرده‌ایم که شبکه‌های اجتماعی نظیر اسنپ‌چت، تیک‌تاک و سایر شبکه‌ها بستری برای شکل‌گیری و سازماندهی تجمعات خشونت‌آمیز بوده‌اند و آن‌ها به شکل تقلیدآمیزی به سوی این حرکات خشونت‌آمیز سوق داده می‌شوند و همچنین باعث شده تا از دنیای واقعی فاصله بگیرند.

رئیس‌جمهور فرانسه ضمن آنکه از والدین خواست تا فرزندان خود را در منزل نگه‌دارند، گفت: جوانانی که به خیابان‌ها آمده‌اند، همانند بازی‌های ویدئویی رفتار می‌کنند؛ بازی‌هایی که اثرات مخربی بر روی آن‌ها داشته است.

شامگاه جمعه پلیس پاریس برای پاکسازی معترضان از میدان کنکورد اقداماتی انجام داد و این پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات پاکسازی میدان کنکورد ادامه خواهد داشت.

طبق گزارش‌ها همچنین مرد جوانی پس از پریدن از ساختمانی در جریان اعتراضات جان خود را از دست داده است.

دولت فرانسه همچنین اتهامات سازمان ملل در مورد وجود دیدگاه‌های نژادپرستانه در میان نیروهای پلیس را رد کرد. وزارت خارجه فرانسه گفت: «هرگونه اتهام نژادپرستی یا تبعیض سیستماتیک در نیروی پلیس فرانسه کاملا بی‌اساس است.»

وزارت کشور فرانسه در فرمانی سراسری، خدمات اتوبوسرانی و تراموا در سراسر کشور را از ساعت ۹ شب روز جمعه متوقف و فروش وسایل آتش بازی را ممنوع اعلام کرد و خواستار آن شد که از فروش و حمل و نقل قوطی‌های بنزین، اسید و سایر مایعات قابل اشتعال جلوگیری شود.

وزیر کشور فرانسه همچنین در راستای چهارمین شب اعتراضات در این کشور گفت: بیش از ۴۵ هزار افسر مجریان قانون از جمله یگان‌های ویژه جهت مقابله با شورشیان در فرانسه مستقر شده‌اند. بیش از ۳۰۰ افسر پلیس هم در سه روز اول ناآرامی‌ها در فرانسه زخمی شده‌اند.

ادامه ناآرامی‌ها در فرانس | ماکرون: بازی‌های ویدئویی و رسانه‌های اجتماعی دلیل شورش است

پلیسی که شامگاه سه‌شنبه به نائل.م، جوان ۱۷ ساله در منطقه نانتر در غرب پاریس شلیک کرد و جان او را گرفت، پیشتر مدعی شده بود که این نوجوان قصد زیر گرفتن آن‌ها را بعد از متوقف کردن خودرو داشته است. اما ویدیوی منتشر شده از حادثه نشان می‌دهد دو پلیس در حالی که به پنجره خودرو مقتول نزدیک می‌شوند، کلت کمری خود را به سمت راننده نشانه گرفته و با حرکت خودرو، یکی از آن‌ها اقدام به شلیک می‌کند. این ویدیو نشان می‌دهد که خودرو مقتول کمی پس از حرکت، به یک پست در نزدیکی محل حادثه برخورد کرده و متوقف شده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->